بهترین دبیر زیست

دبیر زیست کی خوبه؟ عظیمی یا فرهمندنیا؟ همدانی یا عظیمی؟ در این مقاله به معرفی بهترین دبیر زیست کنکور در کشور می پردازیم. البته بدیهی است که در شهرهای کوچک نیز دبیرهای خوبی به صورت حضوری فعالیت می کنند. اما ما سعی کردیم که دبیرهای را معرفی کنیم که هم تدریس خوبی داشته باشند و هم اینکه برای همگان در دسترس باشند.

اگر شما نیز دبیر خوبی را می شناسید در کامنت ها معرفی کنید.

فرهمندنیا یا خیراندیش؟

فرهمندنیا زیست

مزایا

دبیر و طراح بسیار خوب سوالات موسسه ماز که اکثر دانش آموزها با ایشان آشنایی دارند. یکی از آپدیت ترین دبیران زیست کشور هستند که با کنکور نظام جدید و سبک جدید سوالات بسیار آشنا هستند.

در ابتدا مفهوم هر فصل را به شما آموزش می دهند. سپس متن کتاب درسی را زیر ذره بین می برند تا نکات را در قالب متن کتاب درسی به شما آموزش دهند.

در طول سال کارگاه ها و دوره های جالب مانند: کارگاه تحلیل تصاویر کتاب درسی، کارگاه ژنتیک، کارگاه ژنتیک، تست طلایی زیست و … برگزار می کنند.

معایب

به دلیل مشغله های زیاد، گاهی نظم و ترتیب کلاس ها به هم میخورد و احتمال دارد از آزمون های آزمایشی عقب بیفتید.

در بعضی از تدریس ها و کارگاه هایشان همراه با دبیر دیگری به نام آقای خیراندیش، مباحث را به صورت دو نفره آموزش می دهند که برای بعضی از دانش آموزها خوشایند نیست.

محمد همدانی بهترین دبیر زیست کلاسینو

بهترین دبیر زیست

مزایا

دبیر بسیار باحوصله و با بیان قوی هستند و سعی می کنند که مطلب را طوری توضیح دهند که تمام دانش آموزها متوجه شوند. و برای دانش آموزهایی که سطح ضعیفی دارند مناسبند. شکل ها، مثال ها و تحلیل هایشان بسیار خوب و کمک کننده است. و می توان ایشان را نیز کاندید بهترین دبیر زیست برای بسیاری از دانش آموزان درنظر گرفت.

همچنین کلاس هایی تحت عنوان تست پلاس برگزار می کنند که در آن تست های کنکور و آزمون های آزمایشی مانند قلمچی و گزینه 2 را حل می کنند. برای تمام دانش آموزها حتی درصدهای بالا هم مناسب است و می تواند باعث افزایش درصدشان شود. در کل تست پلاس را به همه دانش آموزها توصیه می کنیم.

در طول سال کارگاه های گیاهی و جانوری برگزار می کنند که برای جمعبندی مطالب بسیار مناسبند.

معایب

  • جزوه ایشان بسیار حجیم و پرنکته است که وقت زیادی از دانش آموز می گیرد. و بهتر بود که یادگیری نکات ریز را به خود دانش آموز می کرد.
  • حجم کلاس هایشان زیاد است و اگر دانش آموزی بخواهد کل کلاس هایشان را ببیند تایم زیادی را باید صرف کند.

زیست عظیمی یا فرهمندنیا؟

عظیمی زیست

مزایا

احتمالا ایشان را با حرف های انگیزشی در طول کلاس بشناسید. بسیار پرانرژی هستند و سعی می کنند در طول سال روحیه دانش آموز را نیز حفظ کنند. سبک بیان جالبی دارند و با دانش آموزان رابطه صمیمی و در عین حال جدی و رک دارند.

سعی کنید که قبل از کلاس ایشان یک دور کتاب درسی را مطالعه کنید تا یک پیش زمینه ای از مباحث داشته باشید. در کل برای داتش آموزهایی مناسب است که خودشان فعالند و گیرایی خوبی دارند.

مزیت دیگر ایشان، جزوه هایشان است. که در واقع همان کتاب درسی است که نکته ها و تست های خوبی را به آن اضافه کرده و آن را تکمیل کرده اند.

همچنین سعی می کنند که مفهوم اصلی را در کوتاه ترین تایم ممکن به دانش آموز یاد بدهند تا دانش آموز برای مطالعه و تست زنی وقت داشته باشد.

معایب

  • برای دانش آموزهای ضعیف خیلی مناسب نیستند.
  • کمتر به آموزش نکات ریز می پردازند.

زیست خادم نژاد خوبه؟

خادم نژاد زیست

مزایا

دبیر محبوب در شهر تبریز که بسیاری از رتبه های برتر کنکور در سال های اخیر با ایشان کار کرده اند. کلاس ها و همایش های حضوری ایشان بسیار شلوغ و پرمخاطب هستند.

سعی می کنند که مطالب را به صورت نکته وار آموزش دهند و سپس با حل عبارت های ص غ زیادی نکته ها را آموزش می دهند. 

در طول سال آزمون های زیادی از دانش آموز می گیرند و آنها را بر اسا وضعیتشان در چند گروه تقسیم بندی می کنند.

معایب

  • سرعت تدریس بالاست و همین باعث می شود که گاهی مطالب به صورت کامل آموزش داده نشوند.
  • کلاسشان نکته محور است و گاهی مفهوم از قلم میفتد.

جلال موقاری ماز

موقاری زیست

جلال موقاری به ماز پیوست!.

آقای موقاری یکی از بهترین دبیرهای زیست کشور که سال های قبل در موسسه آلا مشغول به فعالیت بود، به موسسه ماز پیوست. و کلاس های سالیانه رو برای کنکور 1403 برگزار خواهد کرد.

مزایا

مزیت بزرگ این دبیر نسبت به سایرین اینه که تدریس های ایشون درسایت آلا رایگانه. و شما می تونید از طریق سایت آلا تدریس هاشون رو برای هر 3 پایه دهم و یازدهم و دوازدهم مشاهده کنید.

تایم بندی کلیپ هاشون بسیار مناسبه و هر مبحث رو در کلیپ های 30 الی 40 دقیقه ای توضیح میدن و حتی اگر فقط در یک مبحث دچار مشکل شدید و نیاز به کلیپ داشتید می تونید به راحتی به کلیپ آموزشی اون مبحث دست پیدا کنید.

علاوه بر تدریس صفر تا صد مطالب، برای هر فصل 2 نوع کلیپ دیگه هم در اختیار شما میزارن:

نکته و تست: که در اون فقط به حل تست می پردازن تا روش های حل تست رو به شما آموزش بدن. البته سطح تست هایی که در این کلاس حل میشن در حد متوسط است و اگه به دنبال تست های سخت تر هستید بهتره که از منابع تکمیلی مثل زیست آیکیو استفاده کنید.

تورق سریع: برای هر گفتار یک کلیپ نیم ساعته دارن که کل مطالب اون گفتار رو در این تایم کوتاه برای شما مرور می کنن.

در کل اگر سطح ضعیفی در زیست دارید و میخواید که بدون هزینه اضافی به درصد 50% برسید، آقای موقاری بهترین گزینه هستند.

معایب

  • یکی از نقص هایی که میتونیم به کار ایشون وارد کنیم اینه که کیفیت استودیوی ضبطشون پایینه و مطالب در روی وایت برد آموزش داده میشن در حالی که سایر دبیرها دارای استودیوی پیشرفته با نمایشگرهای مجهز هستند.
  • کلیپ ها یکی دو سال پیش ضبط شده ان و در طول این دو سال بعضی از کتاب های درسی تغییر پیدا کرده ان. بنابراین شما باید بعضی از مطالب رو خودتون با کتاب های جدید تطبیق بدید.

بهترین دبیر زیست آنلاین

آیا لازمه که حتما از دبیر و کلیپ آموزشی استفاده کنیم؟

خیر. اگر دبیر خوبی در مدرسه دارید یا اینکه روش مطالعه زیست را بلدید, سعی کنید که خودتان با مطالعه کتاب درسی و تست های زیاد مطالب را یاد بگیرید. 

اما اگر بعد از مدتی با این روش نتوانستید نتیجه بگیرید، می توانید از دبیر و کلیپ آموزشی استفاده کنید.

کدوم دبیر بهترینه؟

در انتخاب دبیر، سلیقه خیلی مهمه. همه این دبیرها در یک سطحن و اکثر مباحث را به طور کامل آموزش می دهند. سعی کنید قسمتی از تدریس هر دبیر را ببینید و با هر کدام که ارتباط بهتری برقرار کردید، ادامه دهید.

روش مطالعه زیست یازدهم

روش مطالعه زیست

روش مطالعه زیست در این مقاله به آموزش روش مطالعه زیست یازدهم می‌پردازیم و به شما یاد میدیم که چگونه زیست را بخوانیم …. برای

ادامه مطلب »
اشتراک در
اطلاع از
guest
9 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگین
نگین

من با دو دبیر آقای عظیمی و آقای فرهمند نیا داشتم.
هر دو عالین و در کل بنظرم تکه ای از تدریس رو ببینید و بعد انتخاب کنید. چون سلیقه ایه
من تدریس آقای عظیمی رو بیشتر دوست داشتم چون یادگیری بهتری داشتم و توضیحاتشون به ذهنم جهت میداد و مطالب خیلی خوب توی ذهنم دسته بندی میشد.
اینکه پیش خوانی برای کلاس ایشون مهمه چون بازدهی بهتری خواهید داشت.

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  نگین

در مورد آقای عظیمی کاملا درسته. قبل از کلاسش بهتره پیشخوانی کنید

فالکن
فالکن
پاسخ به  نگین

در رابطه با تدریس دکتر فرهمندنیا که من شرکت کردم باید بگم که عالی ترین بودند و تمامی مطالب به دقیق ترین شکل تفهیم می کردند

Delaram shafee-z
Delaram shafee-z

زیست فقط دکتر قاضی عسگر آنلاین تخته سیاه❤️قطعا سرتر هستن از نظر من🥰

مریم
مریم
پاسخ به  Delaram shafee-z

ممنونم،منم باشما موافقم قاضی عسگر بهتر😘

یلدا
یلدا

قاضی عسگر

زهرا کریمی
زهرا کریمی
پاسخ به  یلدا

بهترین هست اقای قاضی عسگر

ریحان
ریحان

زیست اقای قاضی عسگرمدرسه نخبگان نجف اباد

عاشق زیست
عاشق زیست

فقط عظیمی❤️با دکتر حنیف عظیمی به زیست شناسی علاقمند شدم

9
0
میگن که شما کامنت های خوشگل میزاری!x