بهترین کتاب تست
زیست یازدهم

(آخرین آپدیت مقاله: سال 1402 )

بعد از اینکه روش مطالعه صحیح درس زیست رو یاد گرفتید وقتشه که یه کتاب تست برای خودتون انتخاب کنید. تنوع و تعداد این کتاب‌ها بسیار زیاده، بعضی از اونها مبتنی بر درسنامه هستند و مطالعه‌ی اونها زمان‌بره. و بعضی از اونها تمرکز بیشتری بر روی تست دارند. در این مقاله سعی می‌کنیم بهترین کتاب ‌تست زیست یازدهم برای کنکور 1403 و 1404 رو معرفی کنیم و اونها را بررسی و تحلیل کنیم.

زیست یازدهم میکرو قرن جدید گاج

بهترین کتاب تست زیست یازدهم
  • نویسندگان: دکترعیسایی / دکتر طاهری / امیرمحمد رمضانی
  • قیمت: 365,000 تومان
  • تعداد صفحات: 824
  • تعدا تست: 2200

تا این لحظه این کتاب فقط دارای یک جلد بوده و درسنامه نداره. اما نویسندگان این کتاب اعلام کرده ان که در روزهای آینده، جلد درسنامه این کتاب هم وارد بازار میشه. ما فعلا به بررسی جلد اول این کتاب می پردازیم.

یک کتاب عالی از تیم فوق العاده زیستاز. که قبل تر کتاب های خوبی مثل زیست آیکیو و زیست میکرو جامع رو روانه بازار کردن که بازخورد خوبی از دانش آموزها دریافت کردن.

قدم اول: تست های خط به خط

وقتی که دبیرتون تدریس کرد و یا اینکه خودتون متن کتاب درسی مروبط به اون گفتار رو خوندید بیاید سراغ این تست ها. و نکات کلیدی و عبارت های مهمی که در این تست ها بهش برخورد می کنید رو داخل کتابتون علامت بزنید و یادداشت کنید. باز زدن این تست ها، همه جملات و کلمات مهم کتاب براتون BOLD میشه.

قدم دوم: تست های مفهومی و استنباطی

تست هایی هستند که مباحث مربوط به اونها در متن کتاب و شکل ها وجود داره، اما طراح از جملات عین کتاب درسی استفاده نمیکنه و اون رو با یه لحن دیگه بیان میکنه. که نیاز به تمرکز و توجه بیشتری داره و باعث میشه که اون مطلب رو عمقی تر و مفهومی تر یاد بگیرید.

قدم سوم: تست های ترکیبی

بعد از اینکه با قدم اول به متن کتاب درسی مسلط شدین و با قدم دوم مفهوم کتاب رو متوجه شدید، وقتشه که اون مطالب رو با بقیه گفتارها و فصل ها و حتی پایه دهم و دوازدهم ترکیب کنید. در سال های اخیر تست های کنکور اکثرا به حالت ترکیبی مطرح میشن. به همین خاطر باید به تست های این مرحله توجه بیشتری داشته باشید و پاسخنامه ش رو با دقت بخونید.

البته اگر تازه شروع به خوندن زیست کردید و زیست دهم رو هم خوب بلد نیستید، فعلا تست های ترکیب رو حل نکنید. و زمانی که چند فصل از زیست یازدهم رو پیشروی کردید برگردید و تست های این مرحله رو بزنید.

قدم چهارم: تست های کنکور

در این بخش تمام تست های سال های اخیر در کنکور سراسری که به اون مبحث مربوط میشه آورده شده. در پاسخنامه این تست ها ، نظر و دیدگاه طراح کنکور بررسی شده و رفتارهای آینده طراح و تست های احتمالی سال های بعد رو  پیشبینی شده است.

قدم نهایی: آزمون

در پایان هر فصل نیز یه آزمون وجود داره که شما میتونید به وسیله اون، خودتون رو ارزیابی کنید. حتما این آزمون رو به صورت زماندار حل کنید. درصد مناسب در این آزمون ها بیشتر از 70 درصده.

در کل میتونیم این کتاب رو بهترین کتاب تست زیست یازدهم برای کنکور 1402 و 1403 درنظر بگیریم.

زیست یازدهم تست خیلی سبز

زیست یازدهم خیلی سبز
  • نویسندگان: دکتر خیر اندیش- دکتر فرهمندنیا-دکتر آقاجان پور-محمدکریم آذرمی-دکتر کمیل نصری
  • قیمت: 595000 تومان
  • تعداد صفحات: 800
  • تعداد تست: 1900

در کل انتشارات خیلی سبز در زمینه‌ی‌ تالیف کتاب‌های کمک درسی به ویژه برای دروس اختصاصی رشته‌ی تجربی بسیار خوب عمل کرده و کتاب زیست یازدهم هم از این قاعده مستثنی نیست.

این کتاب توسط دکتر کمیل نصری و دکتر نشتایی با همکاری گروه آموزشی ماز تدوین شده و همین تیم تالیف قوی، سطح بالای سوالات را تضمین میکنه.

درسنامه: در ابتدای هر گفتار، درسنامه‌ی کاملی قرار داره که به تحلیل و تجزیه‌ی کامل متن کتاب درسی می پردازه و تمام نکات رو پوشش میده. هم چنین نکات هر گفتار نیز کاملا مشخص شده‌ان و در پایان درسنامه نیز، جدول های مناسبی برای جمع‌بندی قرار داره.

درسنامه بیش از 90% نکات لازم را شامل میشه و از لحاظ درسنامه میتونیم که زیست یازدهم خیلی سبز را قوی ترین کتاب بازار درنظر بگیریم.

تست‌ها: تست‌های هر گفتار به چندین بخش تقسیم میشن که هر بخش با تست‌های روتین و متوسط شروع میشه و به سمت تست‌های ترکیبی‌ و دشوارتر پیش میره. در آخر همچنین، تعدادی تست از آزمون‌های سال‌های قبل قلمچی قرار داده شده است که سطح بالایی دارن.

در پایان هر فصل نیز بخشی با عنوان تست‌های ترکیبی قرار داده شده است.که دارای تست‌هاییه که مباحث اون فصل رو با سایر فصل‌ها و حتی سایر پایه‌ها (دهم و دوازدهم) ترکیب می‌کنه.

زیست یازدهم برایند نشر الگو

زیست یازدهم برایند نشر الگو
  • نویسندگان: دکتر اشکان هاشمی
  • قیمت دو جلد با هم:730,000 تومان
  • تعداد صفحات: دو جلد با هم 1000 صفحه
  • تعدا تست: 3200 تست + 31 آزمون

سری “برایند” نشر الگو کاملا ارزش این رو داشت که منتظر چاپش باشیم. این کتاب در دو جلد درسنامه و سوال / پاسخنامه تالیف شده که فایل PDF جلد دوم آن به صورت رایگان از سایت نشر الگو قابل دریافته.

درسنامه: بسیار کامل و پر از نکته و به دور از حاشیه‌پردازی نوشته شده . درسنامه‌های درختی اون در فهم مطالب و به‌خاطر سپردن آنها بسیار کمک‌کننده هستن. هم چنین تمام نکات مربوط به زیست جانوری که در کتاب درسی هر سه پایه پراکنده شده‌اند، در این کتاب جمع‌بندی شده‌ است.

تست‌ها: تست‌های هر گفتار با تست‌های آموزشی آغاز میشن که تعداد اونها برای یادگیری مناسبه. سپس به تست‌های مفهومی و ترکیبی می‌رسیم که بررسی و تحلیل کامل اونها سبب تسلط بر مباحث میشه. تمام شکل‌ها و فعالیت‌های کتاب درسی نیز زیر ذره‌بین قرار گرفته‌اند و نکاتشون استخراج شده‌اند.

آزمون‌ها: یک آزمون 10 سوالی برای جمع‌بندی هر گفتار در نظر گرفته شده است و هر فصل رو هم میتونید با سه آزمون (سوالات قلمچی، کنکوری و تالیفی) جمع‌بندی کنید.

بهترین کتاب تست زیست یازدهم کدومه؟
زیست یازدهم خیلی سبز یا میکرو؟

در این مقاله سعی کردیم که بهترین کتاب تست زیست یازدهم را معرفی کنیم. هر سه کتاب در سطح بسیار مناسبی قرار دارن. اما اگر بخواهیم یکی رو انتخاب کنیم:

  • اگر به تازگی شروع به مطالعه زیست کرده اید و هنوز با روش های مطالعه و تست زنی آشنا نیستید بهتره که از کتاب خیلی سبز استفاده کنید.
  • اما اگر در درس زیست مهارت نسبی دارید و تصمیم دارید که با چالش های سخت تری روبه رو بشید، برید سراغ میکرو قرن جدید گاج.
  • کتاب نشر الگو تقریبا یک درجه از خیلی سبز و میکرو پایین ته.

برای انتخاب یکی از اونها، یه بخش از PDF هر کدام رو از سایت انتشارات مربوطه دانلود، مقایسه و بررسی کنید تا کتاب مورد سلیقه‌ی خودتون رو انتخاب کنید.

هر کدوم از این کتاب‌ها به تنهایی برای رسوندن شما به درصد 70 کافیه. برای رسیدن به درصدهای بالاتر بعد از تحلیل کامل کتاب تست اصلی، از کتاب های سطح بالا و دشوارتری مثل زیست یازدهم آیکیو و آزمون های قوی مثل ماز و زیستاز استفاده کنید.

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
trackback

[…] کتاب‌های کمک‌درسی هر «گفتار» به چندین قسمت کوچکتر تقسیم می‌شود که […]

sognd
sognd

خبلی سبز عالیه

hiraad
hiraad

سلام بابت راهنماییتون ممنون عالی بود ❣️

Mahdi
Mahdi

میکرو از همه بهتره

Torabi
Torabi

سلام من یه کتاب تست زیست با جواب تشریحی میخوام ممنون میشم لطفا راهنماییم کنید

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  Torabi

همه ی این کتابایی که معرفی کردیم پاسخنامه تشریحی دارن. ولی اگه منظورت اینه که پاسخنامه ی کدومشون بهتره ، خیلی سبز رو پیشنهاد میدم

8
0
میگن که شما کامنت های خوشگل میزاری!x