برنامه ریزی تابستان دهم به یازدهم

برنامه یزی تابستان دهم به یازدهم تجربی قلمچی یا ماز؟

برنامه ریزی تابستان دهم به یازدهم

سعی کنید در تابستون در یک آزمون آزمایشی ثبت نام کنید. این کار خیلی به شما کمک میکنه و باعث میشه منظم بشید. آزمون های آزمایشی مختلفی وجود داره که از بین اونها، ماز و قلمچی از بقیه بهترن. این 2 آزمون یکم با هم تفاوت دارن:

ماز: هزینه آزمون های یک ساله ش حدود 2 میلیون تومانه. آزمون حضوری نداره و فقط به صورت اینترنتی برگزار میشه. در طول تابستون فقط 3 تا آزمون داره ولی از مهر ماه به بعد هر 2 هفته یک بار آزمون خواهد داشت.

برنامه ش برای تابستون اینجوریه که کل دهم و 20% از یازدهم رو در طول تابستون باید بخونید.

قلمچی: هزینه ی آزمون هاش برای یک سال حدود 6 میلیون تومانه. آزمون هاش هر 2 هفته یک بار به صورت حضوری برگزار میشه.

برنامه ش برای تابستون یکم سنگینه و کل دهم و نیمسال اول یازدهم رو در برنامه داره. البته بخش یازدهمش اختیاریه و دانش آموزای ضعیف تر میتونن فقط قسمت مربوط به پایه دهم رو بخونن و آزمون بدن.

برنامه رایگان تابستان دهم به یازدهم

پیشنهاد ما اینه که در آزمون آزمایشی شرکت کنید چون خیلی بهتون کمک میکنه. اما اگر به هر دلیلی در آزمون شرکت نکردید (مثلا وضعیت درسیتون اصلا خوب نیست یا توان مالی شرکت در آزمون رو ندارید) ما در این جا چند تا توصیه براتون داریم که بهتون کمک میکنه که در طول تابستون برای خودتون برنامه ریزی کنید و بهتر درس بخونید.

ساعت مطالعه

منطقی عمل کنید نه جوگیرانه. اشتباهی که دانش آموزا در این مورد مرتکب میشن اینه که ساعت مطالعه ی خودشون رو یکدفعه از نیم ساعت در روز به 8 ساعت افزایش میدن. و زمانی که نمی تونن اون را اجرا کنن ناامید میشن. با ساعت مطالعه های پایین (3 ساعت در روز) شروع کنید و به تدریج اون رو زیاد کنید. 

یک دانش آموز سال دهم که قبلا هیچ مطالعه ای نداشته در تابستون با میانگین 5.5 ساعت مطالعه در روز میتونه بخش زیادی از مطالب دهم را جبران کنه.

روزی چند درس بخونیم؟

برای دانش آموزی که تازه شروع به مطالعه کرده ، 1 درس اختصاصی  و 1 درس عمومی در روز مناسبه. البته باید سعی کنه که اون رو به تدریج بهبود ببخشه. مطلوب ترین حالت برای یک دانش آموز در تابستون 3 درس اختصاصی و 2 درس عمومی در روزه.

ساعت چند شروع کنیم به درس خوندن؟

سعی کنید حداکثر قبل از ساعت 9 بیدار بشید و شروع به مطالعه کنید. یک درس عمومی و یک درس اختصاصی را تا ظهر به بخونید. بعدش استراحت کنید و بعد از ظهر هم یک درس عمومی و 2 درس اختصاصی دیگه را مطالعه کنید. با این برنامه ریزی شما هم به درستون خواهید رسید و هم به تفریح و زندگی شخصیتون.

اهمیت نوشتن برنامه و گزارش کار

حتما حتما برنامه ی خودتون رو روی یک کاغذ یادداشت کنید و برای هر درس ساعت شروع و پایان تعیین کنید. این کار درس خوندن را برای شما آسون تر می کنه. سپس در طول روز هر قسمت از برنامه را که اجرا می کنید یادداشت کنید و آخر شب مقایسه کنید که چقدر از برنامه را به درستی اجرا کردید. با این کار شما درک درستی از خودتون پیدا خواهید کرد.

چی بخونیم؟

سوال بعدی اینه که آیا باید همه مباحث را بخونیم؟ خیر. لازم نیست همه مطالب خونده بشن: چون اولا این کار دشواریه. ثانیا لزومی برای این کار نیست. ما سعی می کنیم که مباحث اصلی رو که در سال یازدهم به اونها نیاز داریم مطالعه کنیم و به تسلط برسیم تا در سال یازدهم به مشکل برنخوریم.

زیست دهم در تابستون

اولویت اصلی ما درس زیسته که باید هر روز در برنامه قرار بگیره حداقل 1.5 ساعت. برای تابستون بهتره که هدف شما فصل 1 تا 5 باشه، چون این 5 فصل پیش نیاز زیست یازدهم هستند.

برای مطالعه زیست دو راه دارید:

1.با کتاب کمک درسی: قبل از هر چیز، روش مطالعه صحیح زیست (برای دیدن مقاله مربوط به آن کلیک کنید) رو یاد بگیرید. بعدش از کتاب های کمک درسی خوب مثل زیست دهم خیلی سبز استفاده کنید. درسنامه رو مطالعه کنید و سپس شروع به تست زنی کنید. در آخر هر فصل نیز مرور انجام بدین و با استفاده از آزمون هایی مثل قلمچی خودتون رو ارزیابی کنید.

اگر هم خیلی سبز رو در طول سال کردید، میتونید برید سراغ کتاب زیست آیکیو. که سوالات دشوارتر و بهتری داره.

2. استفاده از کلیپ آموزشی: اگر با کتاب کمک درسی نتونستید زیست را یاد بگیرید نگران نباشید. بهتره برای حل این مشکل از کلیپ های آموزشی استفاده کنید. برای این کار میتونید از دبیرهای مختلفی استفاده کنید. بهترین گزینه استفاده از سایت آلا و تدریس های آقای موقاریه که به صورت رایگان در دسترسه.

ریاضی دهم در تابستون

برای ریاضی به صورت یک روز در میان 1.5 ساعت تایم درنظر بگیرید. حجم مطالب ریاضی دهم زیاده و لازم نیست همه اونها رو مطالعه کنید. 3 مبحث در ریاضی دهم اهمیت زیادی داره: تابع / مثلثات / معادله. این 3 فصل را از روی کتاب هایی مانند ریاضی دهم خیلی سبز دقت مطالعه کنید و به تعداد کافی برای اونا تست بزنید.

اگر در یادگیری ریاضی با درسنامه مشکل دارید می تونید از کلیپ های آموزش مفهومی ریاضی مانند سایت آلا استفاده کنید. از بین دبیرهای دیگه تدریس آقای مجید رفعتی، سروش موئینی و افشین ملاکپور استفاده کنید.

شیمی دهم در تابستون

برای شیمی هم به صورت یک روز در میان 1.5 ساعت تایم درنظر بگیرید. دو مبحث مهم در شیمی دهم وجود دارند: آرایش الکترونی (در فصل اول) و استوکیومتری (در فصل دوم). در تابستون فقط این دو مبحث را مطالعه کنید: زیرا هم پایه و اساس بسیاری از مسائل شیمی و هم پیش نیاز شیمی یازدهم هستن.

کتاب های آموزش و تست مناسب برای پایه دهم خیلی سبز و مبتکران هستند. مبتکران نسبت به خیلی سبز کامل تر اما وقتگیرتر است.

اگر در درس شیمی به دبیر و کلیپ آموزشی احتیاج دارید پیشنهاد ما، امید مصلایی، محمدرضا آقاجانی و حامد اسماعیلی هستن.

عربی دهم در تابستون

برای عربی به صورت یک روز در میان و هر بار 1 ساعت زمان بگذارید. تابستان فرصت بسیار مناسبی برای مطالعه عربیه چون بسیاری از دانش آموزان در درس عربی مشکل دارند. و ریشه این مشکل در عربی متوسطه اول قرار داره. برای حل این مشکل شما باید قواعد عربی متوسطه اول را یاد بگیرید و بعدش بیاید سراغ عربی دهم .

برای منبع تست و آموزش هم  از کتاب هایی مانند عربی دهم خیلی سبز استفاده کنید.

در صورتی که به کلیپ احتیاج دارید از سایت آلا و تدریس های رایگان آقای ناصح زاده استفاده کنید.

زبان انگلیسی دهم در تابستون

وضعیت دانش آموزان در درس زبان بسیار متغیره.

اگر زبانتون خوبه، نیاز نیست در طول تابستون زیاد براش وقت بزارید. یکی دو جلسه در هفته کافیه. 

اما اگر زبانتون ضعیفه، هر هفته 3 جلسه 1.5 ساعته براش وقت درنظر بگیرید. برای یادگیری زبان میتونید در یک کلاس حضوری خصوصی ثبت نام کنید یا از کلیپ های آموزشی اساتیدی مثل آقای کیاسالار نویسنده کتاب زبان جامع خیلی سبز استفاده کنید.

فارسی دهم در تابستون

 سوالات درس فارسی در کنکور به 5 بخش تقسیم میشن: املا و لغت / تاریخ ادبیات / آرایه های ادبی / دستور زبان فارسی / قرابت معنایی.

 نصفی از سوالات درس فارسی مربوط به آرایه و قرابته. در ضمن این دو مبحث مهارتی هستن; یعنی اگر اونها را اصولی یاد بگیرین به هبچ وجه فراموش نخواهید کرد. پس در تابستان روی آرایه و قرابت تمرکز کنید. کتاب های مناسب برای فارسی دهم سیر تا پیاز گاج و مبتکران هستند.

فیزیک و دینی دهم در تابستون

اولویت آخر برای برنامه ریزی تابستان دهم به یازدهم درس های فیزیک و دینی هستند. دینی به این دلیل که یک درس کاملا حفظیه و در تابستان بهتره که دروس حفظی را مطالعه نکنیم.

فیزیک دهم نیز کاملا از فیزیک یازدهم و دوازدهم جداست. و اگر مطالعه هم نشه هیچ مشکلی برای سال یازدهم ایجاد نخواهد کرد. پس اول سعی کنید در ماه اول درس های رو بخونید تا راه بیفتید. از ماه دوم اگر دیدید که تایم دارید و میتونید بیشتر بخونید، میتونید فیزیک رو هم به برنامه اضافه کنید.

برای فیزیک دهم از کتاب فیزیک دهم خیلی سبز یا نشرالگو استفاده کنید.درسنامه ها رو بخونید و بعدش حتما تست ها رو بزنید. مطالعه درسنامه بدون تست زدن، بازدهی خاصی نداره.

اگر هم به دنبال کلیپ آموزشی هستید از سایت آلا و تدریس رایگان آقای یاری استفاده کنید. اگر هم قصد دارید در کلاس آنلاین ثبت نام کنید، اساتیدی مثل مهدی یحیوی و آقای میرحسینی گزینه های خوبی هستن.

اگه میخوای از کلی مطلب آموزشی، نمونه سوال و ویس های اموزشی رایگان استفاده کنی، بزن رو این لینک  و وارد کانال یازدهمی شو….

اشتراک در
اطلاع از
guest
60 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

سلام .به نظرم فوق العاده بود .ممنون بابت سایت خوبتون

رررر
رررر

معرکس

کاربران ناشناس
کاربران ناشناس

عالی بود متشکرم

Kiana
Kiana

بی نظیر بود مرسی

الیکا
الیکا

عالی بود خیلی کمکم کرد

Me تیتمثتقصم
Me تیتمثتقصم

به نظرم خوب بود
فعلا عملی نکردم ولی امید گرفتم

فاطی
فاطی

سلام مچکر خیلی عالی بود
فقط یک سوال ؟
این برنامه عالی که در اختیار ما گذاشتید برای کسانی که دهمشون خوب هست و میخان کنکوری بخونن هم خوبه ؟!
چون تو زیست و ریاضی چندتا از فصل هارو حذف کردین

...
...

سلام عذر میخوام برای انسانی چ دروسی رو لازمه بخونیم توی تابستون و کدوم درسا رو میتونیم توی طول سال یازدهم بخونیم؟!

آیناز
آیناز

این برنامرو کسایی که رشته ریاضی هم هستن میتونن استفاده کنن؟

...
...

خیلی خوب بودممنون

ستاره
ستاره

فوق العاده و عالیییی .. واقعا نیاز داشتم بهش!

آیناز
آیناز

ببخشید برنامه ی یازدهم به دوازدهم رو هم دارین؟

ناشناس
ناشناس

خیلی خوبه👏

FATEMEH
FATEMEH

عالی بود مرسی ازتون🤩👍🏼

یاسمن
یاسمن

بسیار کاربردی و مفید بود ممنون

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  یاسمن

لطف داری یاسمن جان 🌹

Meow
Meow

عالی بود

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  Meow

ممنون از اظهار نظرتون 🌹🌺

کریم
کریم

عالی ممنون

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  کریم

خواهش میکنم 🌺

یلدا
یلدا

بی نظیر هستید . ممنونیم

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  یلدا

ممنون یلداجان 🌹🌹🌺

معصومه
معصومه

سلام من میخوام برا کنکور بخونم چون همه میگن از دهم شروع کن اما چون در طول سال بخاطر مشکلات پزشکی زیاد سر کلاسا حاضر نبودم این راهکار ها خوبه؟

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  معصومه

بله. برای شما عالیه 👌

سارا
سارا

عالی بود واقعا 💜

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  سارا

ممنونم از اظهار نظرتون 🧡

سارا
سارا

واقعا عالی بود

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  سارا

گل و تشکر فراوان 🌹🙏

محمدمهدی شهابی
محمدمهدی شهابی

عالی بود ممنون

حسین
حسین

سلام
باتشکر فراوان
اطلاعات بسیار مفیدی بود

parsa
parsa

سلام
اگر کتاب های تست دیگه گرفته باشیم چی؟

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  parsa

همونا رو استفاده کن
90% کتابای تست خوبن 👌

parsa
parsa

ببخشید درسایی مثل فیزیک و شیمی که تشریحی دارند تشریحی هارو چطور نکته برداری کنیم؟
و هندسه رو ننوشتید چطور بخونیم؟

آرام
آرام

خیلی عالی و کامل بود ممنونم

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  آرام

خواهش میکنم 🙏

سینا
سینا

عالی بود

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  سینا

ممنون سینا جان 😘

nadi
nadi

سلام من وارد پایه دهم رشته تجربی میشم واسم سواله که باید از سال تحصیلی دهم شروع کنم برای کنکور بخونم یا از تابستون دهم به یازدهم؟

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  nadi

هر چه زودتر شروع کنی بهتره ✌️

Ooooo
Ooooo

عالی عالی عالی

مدیر سایت
مدیر سایت
پاسخ به  Ooooo

مرسی مرسی مرسی 😁😍

ابوالفضل
ابوالفضل

سلام خیلی خوب بود اما من واقعا اوضاع خوبی ندارم میترسم خیلی وضع مالی بد و همچنین پایه ضیف بنظر شما واسه درس ها همون ازمون های آزمایشی که بعد از ازمون تو سایتشون قرار میگیره کفایت میکنه؟

ارام
ارام

خیلی خوب و عالی ممنون

سلام
سلام

چرا برای درس های عمومی برنامه گذاشتین وقتی حذف شدن و دیگه لازم نیست بخونیمشون

امید
امید

سلام وقت بخیر خسته نباشید
می‌خواستم بپرسم اگر در تابستون دهم به یازدهم ما فقط مباحثی رو مطالعه کنیم که در پایه یازدهم مورد نیازه کافیه یعنی نیازی نیست که ما مباحث را به طور کلی مطالعه کنیم از لحاظ کنکور

Mobi
Mobi

عالی دمتون گرم
فقط یه سوال الان مثلا ریاضی فقط اون سه مبحث رو بخونیم برای آمادگی کنکور به مشکل برنمیخوریم!؟

علی
علی

!! That’s great

....
....

عالی بود ممنون

60
0
میگن که شما کامنت های خوشگل میزاری!x